Sociale medier er blevet den definitive måde at få sociale relationer. Facebook er til venner, Twitter er til æteren, og LinkedIn er til.. Arbejde. Gennem LinkedIn kan du rent faktisk bliver hyret til dit drømmejob – hvis du altså spiller dine kort korrekt. Men hvordan gør man lige det?
Mange folk snakker om, hvornår man skal poste, antal hashtags, emojis, hvor meget man må lægge ud, hvilket sprog der passer til, og så videre. Og ja, der er faktisk noget om snakken – med undtagelser. For nogle gange bruger man alt for lang tid på at gøre noget lige efter bogen – i stedet for at gøre det med hjertet.
CyberSundhed blev specifikt anbefalet at snakke med Thorleif Gotved, da vi ville vide mere om branding på LinkedIn. Han er noget af en ekspert – han underviser vitterligt i den kunstform, at lægge ting op på det sociale medie. Alligevel gemmer der sig mere bag. Thorleif har, ifølge ham selv, næsten været afhængig af LinkedIn. At få tallene til at vokse, at altid være tilgængelig og at drive engagement dag efter dag. Nu sidder han i studiet for at fortælle alle hemmelighederne bag en succesfuld profil, men også for at vise de mindre positive sider af at have ekspertise i sociale medier.